Màxim: 400 paraules (excloent títol, autors i bibliografia).
INTRODUCCIÓ:
Definir breument l’objecte d’estudi i la població a la que es dirigeix; presentar en línies generals de l’estudi i descriure la importància del tema que ho justifica.
Valoració: suposa el 10% de la valoració de la metodologia del resum (del 80%).
Hauria de contenir tots els apartats principals:
– Tipus d’estudi o disseny seleccionat (segons teoria fonamentada, dissenys etnogràfics, narratius o d’investigació-acció…).
– Població d’estudi i mostra final (amb els criteris de selecció, categorització, estàndards).
– Variables de l’estudi (nominals, ordinals…).
– La recollida de dades (instruments de mesura en el seu cas): entrevistes, grups d’enfocament, grups de discussió, tècniques observacionals, qüestionaris,… Així com la sistemàtica per a la recollida de la informació.
– L’estratègia d’anàlisis prevista.
– Consideracions ètiques (assenyalant si s’ha aprovat pel Comitè d’Ètica).
Valoració: suposa el 25% de la valoració de la metodologia del resum (del 80%).
Haurien de respondre de forma clara i ordenada als objectius de l’estudi; presentar els resultats principals relacionats amb les variables d’estudi i justificats en les anàlisis realitzades (evitant opinions dels autors).
Valoració: suposa el 15% de la valoració de la metodologia del resum (del 80%).
Haurien d’interpretar els resultats més importants de l’estudi i les conclusions que se’n deriven, recolzades per les dades dels resultats o la informació obtinguda; explicar les diferències i semblances trobades amb els resultats d’altres estudis publicats; exposar les limitacions de l’estudi i suggerir possibles línies d’acció o de recerca futures.
Valoració: suposa el 10% de la valoració de la metodologia del resum (del 80%).