27/09/2017


Més de 120 professionals de l’Atenció Primària participen a la I Jornada de Gestió Clínica d’Atenció Domiciliària.

Organitzada conjuntament per la CAMFiC i l’AIFiCC, la I Jornada d’ATDOM (Atenció Domiciliària), celebrada el passat  21 de setembre, va iniciar-se amb la taula inaugural que va comptar amb Paco Cegri, membre del grup d’ATDOM de la CAMFiC i del Grup de la Gent Gran de l’AIFiCC, l’Alba Brugués i la Dolors Forés, presidentes de l’AIFICC i CAMFiC respectivament.

Les presidentes de les dues societats van destacar la importància de celebrar una jornada multidisciplinar i transversal, on metges, infermeres i treballadors socials posen en comú coneixements i experiències per analitzar i millorar l’atenció als pacients al domicili. Per la seva part, Paco Cegri va agrair a les dues societats la seva implicació per fer possible la jornada.

La conferència inaugural va anar a càrrec den Joan Gené, que va fer un repàs a la situació de l’ATDOM tant a Europa com a Espanya i Catalunya. En la seva exposició, Gené va destacar la necessitat de canviar certs hàbits adquirits així com redissenyar els circuits des d’una atenció més centrada en la persona. També va exposar que els indicadors de qualitat del servei d’ATDOM a Catalunya obtenen bons resultats, de manera que s’està treballant en la bona direcció.

Després de la pausa cafè va ser el moment del treball en grups. Hi van participar un total de 86 professionals, entre metges, infermeres i treballadors socials, que separats en tres taules de treball, van analitzar, debatre i extreure conclusions entorn a tres preguntes: com donem i com voldríem donar resposta a la complexitat des de la consulta?, com donem i com voldríem donar resposta a la complexitat des del domicili? I com donem i com voldríem que el sistema s’organitzés per respondre a la complexitat?.

Abans de la presentació de les conclusions, Mercè Díaz de la Corporació de Salut del Maresme i La Selva va explicar com es treballa a la seva institució l’atenció domiciliària. Des de l’experiència del treball en el dia a dia de l’ATDOM, va destacar l’aportació d’una bona comunicació entre els professionals per garantir una bona resposta en l’atenció a la complexitat de l’atenció domiciliària.

La part final, va ser l’exposició de les principals conclusions dels grups de treball. En relació a com donem resposta a la complexitat des de la consulta es va destacar aspectes com disposar de més temps, millorar la coordinació entre nivells assistencials, o millorar la formació professional amb l’objectiu de millorar la capacitat resolutiva. En relació a com donem resposta a la complexitat des del domicili es va destacar que cal adequar el temps de coordinació professional i d’atenció al pacient, que cal visualitzar més l’ATDOM tant a nivell meso com de la macro gestió, disposar de major autonomia per a la gestió d’agendes i avançar en la gestió compartida entre salut i serveis socials, entres d’altres aspectes. Finalment, sobre com donem i com voldríem que el sistema s’organitzés, es va destacar que cal millorar el rati de pacients i professionals, millorar la coordinació amb tots els nivells assistencials, vetllar per la bona xarxa social territorial, o planificar segons els canvis demogràfics, la projecció i vivència dels ciutadans, entre d’altres idees.

Els organitzadors de la jornada van emplaçar als presents a tornar-hi en la propera edició amb noves idees i noves propostes per millorar entre tots l’atenció a la complexitat.


Veure totes les noticies

Horari d'atenció

Horari d'atenció a la seu: dimarts de 17.00 a 19.00 hores. Durant el mes d'agost, l'AIFiCC romandrà tancada.

Per realitzar qualsevol altra consulta, feu clic aquí



Programa Beveu MenysFAECAPAGORAAUPAFoCAPCPICInfermera virtualJBIPersonesPKNOSalut i benestarSense fumVacunes